Air Warriors
Meet the undisputed king of winged fighters, the F-15 Eagle. For decades, it's been the U.S. Air Force's weapon of choice when there's any real chance of air-to-air combat, with an undefeated record since its first combat kill in 1979. We reveal how this sleek, powerful jet overcame its skeptics to dominate the skies. Then we explore how it revolutionized the aviation world through rare footage and captivating stories from the pilots who flew into danger aboard this remarkable and resilient aircraft.
The story of the U.S. Marine's V-22 Osprey is one of transformation. It can convert from helicopter to plane, and back again. But what led to its invention? And how did it survive more than two decades of political turmoil and media scrutiny? Join us as we look back on this historic tiltrotor's tumultuous history. We detail how it escaped the political chopping block, how it built its reputation in battles and on humanitarian rescue efforts, and how it ultimately transformed the landscape of military aviation forever.
The A-10 Thunderbolt II was made for durability and power. With seeming indestructibility, it can eliminate armored vehicles, tanks, and even buildings with remarkable accuracy, all the while protecting American troops on the ground. Over the decades, it has repeatedly proved its worth, not only on the battlefield but in the eyes of its toughest critic: the U.S. Air Force. Discover the story of the ugly duckling affectionately named "Warthog," and see how this clunky but robust fighter continually out-flies and out-guns its competitors.
What they do is untraceable and highly classified. Instead of utilizing bullets and bombs, they use force and frequency. This is the story of the Prowler, the U.S. Navy's electronic warrior, and its leading counterpart, the Growler. These aircraft are the first line of attack, able to locate, jam, and destroy enemy radar, giving fighter planes more time to complete their missions. With the capability to fight in the electromagnetic spectrum, these Air Warriors have an advantage in the new age of defense.
For decades, the Black Hawk has played a role in nearly every American conflict and is used all over the globe. But how did the UH-60 become the Army's go-to bird? This is the inside story of how the military workhorse got off the ground and became a multi-mission lifesaver. See how its pilots and engineers learned from setbacks and tragedies and expanded Black Hawk's capabilities to improve getting soldiers into and out of the heat of the battle.