Alaska's Grizzly Gauntlet
Survivalist Les Stroud visits extreme environments to see what Mother Nature does to survive.
Moose Ambush
Survivalist Les Stroud gets up close and personal with moose in the Alaskan Interior.
Les Stroud travels to Kaktovik, Barter Island on the edge of the Alaskan Arctic to observe the survival skills of the Polar Bear.
Les Stroud embeds himself on Kodiak Island, the home to the king of all Brown Bears where he witnesses their race to ready themselves for the Alaskan Winter.