Gen. Wesley Clark explores America’s armed conflicts, from the French and Indian War in the mid 18th century to the Global War on Terrorism in the 21st, covering battles such as Gettysburg, D-Day, and Operation Desert Storm. You learn military history the military way - analyzing tactics, strategy, logistics, leadership, training, and other factors that go into winning battles and ultimately wars.