An Unknown Enemy
[New episode every Friday] Fernando Barrientos, Head of the National Security Directorate, Mexico's Secret Police, is trying to reach the highest position in the country. On his way, he'll have to manipulate, betray, and kill, and he's well prepared for it. However, his path will be full of obstacles. Nobody, not even his family, will be immune to the chaos left in his quest for total power.
Commander
The regent of Mexico City, Corona del Rosal, wants to weaken his main adversary in the presidential succession by getting rid of the National Security Directorate. Major Barrientos, the leader of the DNS, tries to strengthen its position and that of his boss by creating the perception that the student movement striking in Mexico City is a real threat, to then repress them violently.
Students
The student's voice becomes louder despite their lack of organization. After the death of one of the student leaders, and with the assistance of Barrientos, the students will finally become a more cohesive force. With strengthening numbers, the student movement will increase the number of demonstrations in the city, which will subsequently be repressed by the government.
The students establish the National Strike Council (CNH), and organize one of the largest marches ever seen in the country. The government of president Diaz Ordaz is placed in the spotlight. At the same time, the CIA wants to help Corona del Rosal, a candidate to the presidential race, to carry out a coup and return the country to law and order.
Barrientos infiltrates guns among the students, to make them seem like a more threatening force to president Diaz Ordaz. Elsewhere, the CIA tries to influence the military leaders of the country to move forward with a coup and they reject their plans. Alicia, finally discovers who the government infiltrator.
Available Oct 12. Corona del Rosal convinces the president to use moles during the "March of Silence," a march organized by the National Strike Council, in order to put an end to the organization. Barrientos wants to thwart his plans by provoking a fight during the march. However, seeing how well prepared the students were, Barrientos has to put a stop to his plans and re-evaluate his methods.