Angolmois: Record of Mongol Invasion
In the 13th century, the Mongolian Empire rapidly expands across the globe. Later historians who studied the prophecies of Nostradamus would say that Mongolia was the birthplace of the "Great King of Terror", Angolmois. And at last, the force of the Mongolian Empire would turn their attention toward Japan... 1274: The Bun'ei Invasion. This story is a fresh look at the great battle that rocked all of medieval Japan: the Mongol Invasion. It shows how the people of Tsushima panicked, struggled, and eventually rose up against the overwhelming forces of their enemy.
The routed Tsushima forces flee towards the capital, with the Mongols in pursuit. Kuchii rallies them and persuades them to attack, slaying an important Mongol general. Even after a great defeat, now is the time to attack, not retreat.