Blue Miburo
The Black Ships arrive in Kyoto as the shogunate stumbles toward ruin. Living amidst the chaos is Nio, a kindhearted boy on the verge of discovering his destiny. He meets two “Miburo,” Hijikata Toshizo and Okita Soji, members of the band of Mibu ronin who will later become the famous Shinsengumi. With dreams of a better world, Nio joins their fight to defend the city.
The Wolves of Mibu and a Boy
Nio and his sister meet a pair of charming swordsmen in their grandmother's Kyoto eatery. Despite unsavory rumors, the children befriend the ronin from the east. How will these "wolves of Mibu" change their destinies?
A World Where It's Okay to Cry
The Miburo's headquarters doesn't make the best first impression. Nio quails in the face of a pack of rowdy samurai, not all of whom welcome a kid in their ranks.
Nio meets another boy Miburo: Tanaka Taro. Despite Hijikata's warnings, he tries to start a friendship. But when Serizawa kills a fellow ronin, Taro gets orders to dispose of the evidence.
The lord of Aizu invites the Miburo to serve him in keeping the peace. Their first task: to hunt down a killer who targets Aizu samurai. But how far can they trust their new patron?
Nio and Hajime confront an assassin who targets Aizu samurai. But unlike any killer they've faced before, he fights for conviction. Do the boys stand a chance against him with their blades or their words?