BAKUMATSU
This story takes place during the Bakumatsu era in Japan. Japan’s history looked bleak during this time, and many passionate men fought over hegemony within the country, various ideals in their hearts. Shinsaku Takasugi, a samurai warrior from Choshu, attempts to sneak onto a ship run by Yoshinobu Tokugawa, his partner Kogoro Katsura at his side. Takasugi and Katsura aim to steal a legendary ...
Outbreak of the Susanoo Incident: The Other Bakumatsu!
The Bakumatsu, it is an age where idealists struggle passionately for the future of Japan according to their own beliefs. Takasugi Shinsaku, a lucky adventurer from Choshu, tries to sneak onboard one of the ships of the shogunate navy along with his partner, Katsura Kogoro. They are after a legendary treasure said to possess the power to manipulate time called a chronometer. Upon learning that the shogunate is after that power for themselves, Takasugi plots to destroy the device since he believes they shouldn't be allowed to use boring cheats to maintain their power.
Kill, Takasugi, for Love!
Once inside the giant castle, Susanoo, Takasugi is confronted by one of the twelve commanders of Susanoo who has transcended through time, Sanada Yukimura. Takasugi is led to a factory deep in the castle, where he finds people who are being oppressed by the shadow of technology for the advancement of civilization. Mugensai, the man responsible for all of this, suddenly utters one of the teachings of Takasugi's beloved master, Yoshida Shoin, which provokes Takasugi to challenge him. Meanwhile, outside the castle, there are those making moves to protect what is important to them.
Takasugi joins up with Katsura, Sakamoto, and Izo after making it out of the giant castle Susanoo. Sakamoto is looking for a young man named Seimei who has the ability to travel through time like the chronometer. Takasugi vehemently disagrees with Sakamoto when he speaks passionately about his plan to use Seimei's power to go back in time and make a new age for Japan. Takasugi storms out of the inn after his clash of opinions with Sakamoto, and recalls a conversation he had with the Sakamoto he knew in Nagasaki. Meanwhile, as Sakamoto and Izo are going around Kyoto making inquiries, the sought after Seimei suddenly runs into them.
Upon seeing the suffering of the people of Kyoto under the tyranny of the new shogunate up close while hiding at the swordsmith, Katsura swears that he will get back the chronometer from Mugensai and free the townspeople from their fear as soon as possible. That's when Shinsaku declares that he has an idea and he comes up with a plan for Katsura to join the Shinsengumi! Katsura's skills during a swordsmanship test impress Kondo, Hijikata, Okita and the others and becomes a member of the Shinsengumi where his fake life begins.
Having snuck inside the giant castle, Susanoo, Sakamoto and Izo square off against members of the Shinsengumi. Katsura deflects Izo's attacks from Kondo and allows the commander to escape. After Izo storms off with some choice words to Katsura, Okita discovers Katsura's real intentions and challenges Katsura to a real duel. Meanwhile, as Takasugi is trying to find Mugensai, he happens upon the captive emperor. Unaware of the identity of the man he is speaking to, Takasugi promises to free him, while the emperor tells Takasugi the way to where Mugensai is.
Yoshinobu and Susumu spend a brief few days of peace hiding out in the Kurama temple along with special agent Kasumi. One day, they receive a secret missive via the messenger owl, Zundamaru, from Hyo who has remain behind at the castle to serve as bodyguard to the emperor. The message informs Yoshinobu and the others that Mugensai is currently unable to use the power of the chronometer and that they need to find Seimei as soon as possible and hide him away in a safe place. As Yoshinobu and the others decide to begin their search they find one of the twelve commanders of Susanoo, Benkei, standing in their way.