Apple Tree Yard Apple Tree Yard
A compelling, provocative thriller that brings law-abiding eminent scientist and mother, Yvonne, into the dock at the Old Bailey as she is caught up in a highly damaging and compromising lie.
Dr. Yvonne Carmichael seems to have it all - however, nothing is ever as it appears. When she receives an unexpected proposition from an enigmatic stranger, Yvonne is shocked by the passion he awakens in her.
In the aftermath of the attack, a devastated Yvonne shuts down. She feels unable to talk to the police or her husband, but as a campaign of terror is mounted against her, she is pushed to her limits, and turns to her former lover for advice.
Yvonne's life is turned upside down yet again when she is ripped away from her family and arrested for the murder of George Selway. In shock, Yvonne denies everything; but the police are convinced that the pair colluded to kill Selway in cold blood.
The murder trial continues, with Costley's defense resting on evidence of an underlying personality disorder; the case seems to lie in tatters after the prosecution barrister rips Costley's theory apart.