Army Wives Army Wives
A Tribe Is Born
After only a four-day courtship, Roxy impetuously decides to marry Pfc. Trevor LeBlanc and moves with her two kids to his Army post. Floundering in her new life as an Army wife, she takes a job bartending at a local joint known for being a Jody bar (where civilian men go to hit on enlisted men's wives). While on the post, Roxy meets Claudia Joy Holden, who believes that her husband Col. Michael Holden's promotion didn't come through because of base politics. Another Army wife, Pamela Moran, is heavily pregnant with twins -- she's secretly acting as a surrogate to get her family out of debt. Meanwhile, psychiatrist Roland Burton is trying hard to reconnect with his wife, Lt. Col. Joan Burton, who has just returned from Afghanistan. Then there's Denise Sherwood, who is dealing with her son Jeremy's anger-management issues as her strict husband, Maj. Frank Sherwood, is about to be deployed. The unlikely group bonds when Pamela unexpectedly goes into labor at Claudia Joy's wives' tea party. Not wanting everyone to know her family's dire financial situation, Pamela relies on these new friends to keep her surrogacy from being exposed.
When she arrives at the hospital, Pamela learns that the couple who paid her to be a surrogate is out of town and can't pick up the twins right away; Claudia Joy offers to house the newborns to protect Pamela's secret. Meanwhile, Trevor's upcoming deployment to Iraq prompts him to make a surprise offer to adopt Roxy's kids. On another front, Denise's abusive son, Jeremy, is still out of control, and she needs help protecting herself. Roxy comes to the rescue. Attempting to rekindle the romance with Joan, Roland plans an intimate dinner, but it's ruined by her heavy drinking and harsh accusations. Pamela leans on her husband for comfort when she says goodbye to the babies she carried.
Claudia Joy's daughter Amanda gets arrested at a war protest. And Claudia Joy isn't the only mom with problems: Denise has a showdown with Jeremy and lies about his West Point plans to her husband. Joan checks in on one of her men who's suffering from post-traumatic stress disorder, and Roland hears about a soldier having reoccurring nightmares about his commanding officer, which turns out to be Joan. Pamela and Chase try to reconnect, but the surrogacy continues to cause challenges. Meanwhile, Roxy's ex wreaks havoc for Trevor's plans to adopt T.J., but a happy ending is in sight. At a get together at Claudia Joy's, the group learns that Denise's husband's helicopter crashed in Iraq. No one knows if he's survived.