Backstage
The First Day
Best friend dancers, Vanessa and Carly, embark on their first day at the prestigious Keaton School of the Arts and find themselves in direct competition.
Groups of Two
Carly and Vanessa are forced to dance with new partners. Jax disapproves of Miless preferential treatment in music class.
Student council president Julie plans a spectacular freshman orientation. Tension mounts between dancers, Carly and Vanessa.
Vanessa enlists Carlys help to impress the prima dancers. Bianca seeks the help of a reluctant classmate to create a spectacular song.
Carly worries emotions are interfering in her duet with Sasha. Kit and Denzel are paired with a singer with an attitude.