Billion Dollar Wreck
The Mysterious Treasure Of The Republic
Treasure hunter Martin Bayerle and his son return to the wreck that nearly destroyed their family, on an expedition to solve the mystery of the RMS Republic and recover a billion dollars in gold.
When the ship's generator fails, and diver Mark's condition worsens, the crew must head back to port. And a devastated Martin recalls his failed 1987 Republic dive and the crushing effect it had on his life.
Martin follows the money trail through history and identifies a mysterious transaction with a Russian banker that may prove the gold is aboard the RMS Republic, while he and the salvage crew return to the wreck and zero in on her bounty.
A dive on the port side of the wreck yields a piece of the past, and a suspicious boat is spotted nearby.