Blue Heelers Blue Heelers
A Woman's Place
Constable Maggie Doyle arrived in Mount Thomas as the first policewoman at the precinct and her first foray in her job brings her into conflict with her boss, Sr. Sgt. Tom Croydon, after she kills an attacking dog belonging to a Mount Thomas citizen. She also manages to convince a local girl to press rape charges against her violent boyfriend.
The Heelers investigate the theft of a harvester on the eve of its repossession by bailiffs. Meanwhile, Nick investigates why a mysterious woman is rifling through a dead man's possessions and Wayne experiences his first autopsy.
Duck hunting season hits Mount Thomas which incurs the wrath of local school-teacher Brian Shields who is anti-gun. The following day Brian is found dead and suspicion falls on the city duck hunters that he had an altercation with. His wife tells them that he committed suicide as he had terminal cancer but Maggie doesn't believe her story. Did his wife kill him?
Roz isn't pleased when Wayne is called out during the night to a breaking and entering. However, she realizes later that one of her clients unknowingly is a recipient of stolen jewelry from the B&E and wonders whether to tell Wayne. PJ recognizes that drunk man arrested by Nick is, in fact, a famed hostage negotiator Jack Eagan - which makes him curious about why he's in Mt. Thomas.
The annual Mount Thomas Cup and Picnic Day bring an array of colorful characters to Mount Thomas but also a lot of aggravation for Tom. Meanwhile, PJ pursues an elusive criminal due into town for the races and Maggie has her work cut out for her with a stern Sergeant from another precinct on his annual jaunt to Mount Thomas.
Nick finds a young girl locked in a caravan and wants to charge her father for neglect. Peter Horton comes at the police station confessing to a murder committed over ten years ago - is he telling the truth? Elsewhere, Roz is stopped for speeding by Nick and loses her license. She begs Wayne for help but Nick won't budge. Roz later learns that a speeding driver killed Nick's wife and daughter.