Born to be Wild
South America
In this episode Andrew travels to South America where he spends a month surviving alone in the Amazon jungle in Peru. His plan is to find as many animals as he can within a day's walk of his camp setting up game cameras to record what may be passing by.
Andrew sets out to walk almost 600 kilometers across what is known as Australia's last frontier - Arnhem Land in the Top End with just a horse as company limited supplies and a small handy cam.