Brazil's Coastlines
The Amazon
On the first leg of this journey, the inhabitants of a community of fugitive slaves, the quilombo of Curiaú, perpetuate their history and the memory of their freed African ancestors through music.
In Salvador de Bahia, a stroll through the city's historic district. Then a meeting with Roberto, who looks after the traditional boats in the Bay of All Saints.
In the state of Espirito Santo, Fabio divides his time between surf lessons and nature conservation. In Rio, Jorge guides us through one of the city's largest favelas.