Good Luck Charlie Good Luck Charlie
Teens PJ and Teddy and tween brother Gabe are typical kids -- that is, until their mother has another baby. The arrival of their new sister completely upends the entire household. When their mother heads back to work after Charlie's birth, it's up to the kids and their dad to keep the home fires burning -- and to keep Charlie out of trouble as she learns to sit up, crawl, walk and run. Teddy, as the older sister, makes a personalized video diary for Charlie, in each episode adding a nugget of wisdom for her baby sibling.
Study Date
Teddy moves her study date with a cute boy from the library to home so that she can help Bob take care of Charlie. When Bob injures himself and PJ has to take him to the hospital, it leaves Teddy and her date watching Charlie.
Teddy encourages Amy and Bob to go on a "date" together while the kids take care of the baby. When PJ takes Charlie to the park, he flirts with a cute girl and accidentally brings the wrong stroller and baby home!
Teddy is annoyed that her best friend Ivy has become texting buddies with Amy, so she attempts to bond with Ivy's boring mother. Meanwhile, Gabe and PJ mistakenly believe that Mrs. Dabney has killed her husband, so they go to the Dabney's to investigate.
When Amy reveals that she used to be Wammy, the high school mascot, she pressures Teddy into trying out. Teddy tries to blow the audition, but gets the role anyway - just in time for the big game.
Teddy asks Spencer to the school dance, and they double with Ivy and Emmett. The boys wind up in a "dance-off" but end up bonding, leading Teddy to feel Emmett has "stolen" her date.