Buffalo Soldiers
When René Wildhaber discovers that the African-American "Buffalo Soldiers" of the 1890's were early off-road biking pioneers, he retraces the the routes of those who were ordered to test the potential military transportation uses of bicycles in Colorado.
Embarking on a Journey
René Wildhaber recounts how his imagination was fired up when he first read about the Buffalo Soldier bikers, and how it led to his off-road biking-meets-USA-history project.
In Soldiers' Footprints
René Wildhaber and Ross Schnell embark on their journey to discover the origins of the Buffalo Soldier bikers. From campfires to old-school riding, they quickly gain respect for what these soldiers were able to accomplish.
René Wildhaber fulfills a lifelong dream of riding the legendary bike trail, "The Whole Enchilada" in Utah, and goes horse-riding with a family of real cowboys.