Capturing Winter
Following professional winter photographers and filmmakers as they work, revealing their creative processes, the challenges they face and the triumphs they achieve with their epic winter images.
Martin and Arthur are two of the world's best FPV drone pilots. Now the duo team up with pro skier and Olympic medalist Kevin Rolland for a unique project mount a cinema camera on a racing drone and attempt to film some never-before-seen action.
Cinematographer Guido Perrini has created many of the most revered ski and snowboard films; following him and multi-talented athlete Géraldine Fasnacht on a snowboarding and base jumping adventure in some of the most stunning peaks in the Swiss Alps.
Layla Kerley is a self-taught adventure photographer and one of the few females in her field. Together with Bruno Compagnet co-founder of freeski brand Blackcrows they plan to traverse one of the last wildernesses in Europe: the Italian Dolomites.
Renowned winter photographer Tristan Shu attempts a photograph that combines astrophotography with action sports; his aim is to capture ski and snowboard tricks at night set against the Milky-way and the spectacular Mont-Blanc.