Cloudy With a Chance of Meatballs
In a sardine-obsessed town that just doesn’t understand, Flint Lockwood is a teenager trying to change the world…one invention at a time.
While attempting to debunk Hollywood pseudoscience, Flint accidentally creates his own Frankenstein-like monster.
Flint creates an invention to take out the garbage, but it soon starts deciding for itself what - and who - counts as garbage. Swallow Falls prepares to celebrate the birthday of its oldest sardine, a wish-granting fish named Johnny, but Flint and Sam put the entire event in jeopardy.
Flint and Sam reminisce about the first time they met, when they went head-to-head at the school science fair and nearly destroyed the town. Flint invents a way to make sardines taste like bacon so Sam can eat one without gagging, but Flint's invention has a few bacon-related side-effects.