The documentary examines the horrific crimes and psyche of notorious serial killer Dennis Rader, known as "BTK". It provides unprecedented access into the mind of Rader, currently serving 10 consecutive life sentences in El Dorado Correctional Facility in Kansas.
The murderous crime spree of BTK continued as there were seemingly no signs from his upbringing that would indicate he would become a serial killer...or were there? Dr. Katherine Ramsland dives headfirst into exploring the childhood memories of the man behind the BTK moniker--Dennis Rader.
After 1978, while BTK seemed to disappear from Wichita, he was actually quietly stalking victims and killing with more sadistic violence than ever before.
Dr. Katherine Ramsland gets first-hand insight into the mind of the BTK Killer, Dennis Rader, and the fatal mistake that led to his capture.