Dark Marvels
Interviews, recreations, archival footage and 3D graphics are used to explore the history and engineering behind the world's most diabolical inventions, from torture and death devices, to weapons of war, sinister spy tools, and games that kill.
Treacherous Traps
Whether they're used to stop treasure hunters, body snatchers, or wartime enemies, booby traps are diabolical devices just waiting to kill.
From the destructive Viking axe, to the sacred but deadly Samurai katana, razor sharp blades wielded by fearsome warriors have spilled blood and forged empires.
From the world's largest trebuchet to Nazi super cannons, these are the deadly weapons that rain destruction and spread fear on the battlefield.