Doctor Thorne
1855. Doctor Thorne's penniless niece, Mary, is devastated to learn that she is the illegitimate child of his late brother.
It's Election Day, and Sir Roger Scatcherd wins the respect of the voters, but succumbs to ill health. Doctor Thorne does his best to ease the pain, but he senses the end is near.
Frank plucks up the courage to propose to Mary and Dr Thorne gives him his blessing, but not before he has filled him in on the scandalous truth surrounding her birth.