Drag Heals Drag Heals
Drag Heals is a hybrid stage workshop and documentary TV series that follows eight drag artists over an intensive ten day workshop to build their own show. In each workshop, a guest coach joins stage director Tracey Erin Smith in exploring soul deep story sharing techniques as well as the unique talents and skills required from a drag performer.
Meet the Mentors
The new students come to their very first Drag School class and meet other men who also dream of becoming fabulous drag queens.
For many of the new queens, this week's exercise will be the very first time they've ever tried on and performed in heels.
The Queens perform for each other to get comfortable being on stage. Some shine and some have a long way to go as they create the acts for their upcoming public show.
The Queens get real and share personal stories that have shaped the people they are.
The Queens reflect on Drag School and the journey that has brought them to a public drag show that surprises its audience with its raw emotional edge.