Dry Water
Paulo Duarte is found dead in the Port of Vigo; an apparent suicide than convinces nobody – neither Inspector Viñas nor his sister, Teresa. After moving to Vigo, she offers herself to take up Paulo’s position.
Dry water begins when Paulo Duarte, a Portuguese boy, is found dead at Vigo's Port. It seems to be a suicide, but no one around him can understand why he kills himself. Neither his sister, who travels from Lisbon to Vigo; Nor her godfather.
After police found weapons at Paulo’s apartment, Inspector Viñas and his partner, Gabriela, go deeper into Paulo’s dead investigation and the suicide turns into a murder for them.
The last clues found by the police lead them to think that Paulo was dealing illegally with weapons. What they don't imagine is that Paulo's business is only a small part and that the real trafficker here is Mauro.
After suffering an attack at Luanda’s headquarters, Mauro has had no choice that finally sends the weapons to his clients in Africa.
Thanks to Teresa,the inspectors have discovered that Silvia was Paulo's girlfriend and they have interrogated her.While the inspectors are wondering about Silvia's role in the investigation, Mauro's men await for the arrival of the weapons.
After Silvia has confessed that she killed Rafa, Mauro and Irene wonder how they can help their daughter. On their hand, the police have already found Rafa's body and actively search for Leo, whom they believe is guilty of his death.