Duck Dynasty
At first glance the Robertsons look like a typical Louisiana family who lives for duck hunting season. A closer look, however, reveals they live very well because of duck hunting season. The Robertsons own and operate Duck Commanders, which specializes in fabricating duck calls and decoys out of salvaged swamp wood. The company has grown from a mom-and-pop operation to a multimillionaire sporting empire, established in 1973 by family patriarch Phil (aka the Duck Commander) and now run by his business-savvy son, Willie. "Duck Dynasty" follows the Robertsons and their booming business, which also employs Willie's wife, Korie, his brother Jase and Uncle Si, a Vietnam vet and colorful character who keeps the guys in the workshop occupied with his many stories.
Phil decides to teach his grandkids the value of a hard day's work by building a football field and culminating in a family football game. But Robertson vs. Robertson competition is further sparked between brothers when Willie and Jase make a side bet that Jase can't handle the responsibility of being CEO of a day.
After blowing up one of Phil's dangerously antiquated duck blinds, the Robertson boys hatch a wild plan to build a luxury duck blind in the sky. Meanwhile, Miss Kay and the Robertson women hold a yard sale and sell some of the boys' most prized possessions, which the boys don't exactly appreciate when they find out.