Elizabeth I
Battle for the Throne
Born in 1533 to King Henry VIII and Anne Boleyn, Elizabeth was declared illegitimate when her mother was beheaded. Restored to the line of succession with the help of Henry’s final wife, Catherine Parr, Elizabeth spent years thwarting the attentions of Catherine’s new husband, Thomas Seymour. Later, Elizabeth’s sister, Queen Mary, accused Elizabeth of treason in a plot to take the throne.