Go behind the scenes to discover what really happened in more than 24 epic engineering failures. Civil engineer and award-winning educator Stephen Ressler reveals the story behind each disaster by not only demonstrating the scientific and engineering issues involved, but also by examining the individual personalities and sometimes dysfunctional organizations that led to catastrophe.