Everest Air
Medicine Mountain Chaos
Two weeks into the Everest climbing season, the Alpine Rescue Service faces new challenges. From a rescue in the Khumbu Icefall to battling bad weather, the ARS needs all hands on deck to make sure everyone goes home alive.
As climbers begin summit attempts, Jeff and the team go higher up Mount Everest to extricate the leader of a military expedition, an Indian climber found frozen in the death zone and a Rescue Sherpa battling infection.