Extraordinary Birder With Christian Cooper Extraordinary Birder With Christian Cooper
Life-long birder Christian Cooper reveals the wild, wonderful, and unpredictable world of birds.
Puerto Rico
Christian Cooper treks into the lush rainforest to meet the bright, boisterous, and iconic Puerto Rican Parrot before helping to release seven of them into the wild. Along the way, he kayaks through a bat-filled cave to find the adorable Puerto Rican Tody, climbs into the jungle to lay eyes on one of the world’s most mysterious birds behind a waterfall, and meets a young, deaf pelican on the ocean.
Christian Cooper sets out to explore the outstanding birdlife on the Big Island of Hawaii. Among lush rainforests and rocky lava terrain, Christian meets a majestic Hawaiian Hawk, feeds adorable baby white terns and joins a wild goose chase - all while learning what makes Hawaii’s feathered residents so exceptional.