Finding Escobar's Millions
Former CIA and DEA agents use traditional detective work and modern technology to try to track down famed drug lord Pablo Escobar's hidden millions in Colombia.
The Don
Upon arriving in Colombia, Doug connects with a source who leads the team to one of Pablo Escobar's safe houses. Ben's research provides proof of a hidden stash of money, and his team arrives at Escobar's barrio in search of it.
After discovering a motorcycle likely buried with one of Pablo's sicarios, Doug and Ben decide to infiltrate Pablo's inner circle. Ben focuses on Pablo's family, the tech team scours property, while Doug gets in touch with Pablo's hitman, Popeye.
After a tense meeting with Popeye, Ex-DEA boss, Joe Toft connects Doug and Ben with a former guard where Escobar was imprisoned. The duo arrives at La Catedral, Pablo's self-built prison, where they discover Pablo's bunker, and use tech for the search.
Popeye tells Doug about Escobar's jungle escape routes outside of Hacienda Napoles, and Doug and Ben search the premises with an American drug runner who knows the routes. Searching the overgrown land, the team brings in an excavator and strikes metal.
The team must change their strategy, as Doug is put in contact with a fixer in Cartagena, a key smuggling route for Pablo. Ben leads his team to Pablo's residence on the Rosario Islands outside of Cartagena. As concern grows, Doug takes action.