The Foundations of Western Civilization
You can discover the essential nature, evolution, and perceptions of Western civilization from its humble beginnings in the great river valleys of Iraq and Egypt to the dawn of the modern world. This broad, sweeping series helps you cover an enormous amount of historical material as you see how Western civilization evolved.