Gaycation
Elliot Page and his best friend, Ian Daniel, set off on a journey to explore LGBTQ cultures around the world. From Japan to Brazil, they discover the multiplicity of LGBTQ experiences through amazing people and their stories of struggle and triumph.
Elliot and Ian are in Japan, on a journey which includes getting friendshipmarried at a Buddhist temple, working at a rentafriend agency and joining the party in the worlds smallest gay bar.
Elliot and Ian arrive in Rio during Carnival to find out how Brazil’s queer community live in a place with the highest LGBTQ murder rate in the world - a journey which eventually leads them to one of the most dangerous confrontations of their lives.
Elliot and Ian touchdown in Jamaica, notorious for its' homophobia. They explore how the queer community is seen through the eyes of Jamaica’s most iconic exports - from the notorious dancehall scene to the ‘one love’ philosophy of Rastafari.
In this special presentation from Gaycation, Elliot Page and Ian Daniel travel to Orlando in the wake of the massacre at Pulse nightclub.
Elliot and Ian head to Ukraine two years after the revolution and meet with the LGBTQ activists fighting for visibility and equality in a post-Soviet nation.