Grow
A story that constantly changes between a breathless thriller, deep development of character and an at times dissident reflection on what happiness is in an apathetic society. It is a story about young people in a fearful hunt for purpose and goal.
Pivot
When the newly graduated stock broker Adam learns that his father has passed, he runs from his anxiety ridden everyday back to his childhood neighborhood and reunites with his old friends Simon and Oliver.
Horizontal Expansion
Together with the anti-narcotics unit Jakob investigates the murder of a 16-year-old boy. Meanwhile Adam asks for Simons help in selling 22 kilos of hash he found in his fathers old belongings.
Adam returns to Nørreparken for his car and the hash. Meanwhile Jakob visits the deceased Sammy’s family where he finds a suspicious box in the boy’s bedroom.
Oliver and Simon frantically look for Adam. Lenny follows them. Jakob investigates a new lead in Nørreparken with Gry while Zabi crosses the line in Columbia.
Simon looks for Lenny to avenge Oliver. Jakob, Wester and Rolf commence an operation to surveil Jarl Dorsets home, but not everything goes according to plan.
Jakob and his colleagues investigate the murder of Uncle which leads to a confrontation between Jakob and Jarl. Jakob is suspended while Lenny takes over the region.