Hamilton's Pharmacopeia
Hamilton is fascinated by drugs. Join him on an incredible journey as he investigates the history, chemistry, and social impact of the world's most extraordinary mind-altering substances in Hamilton's Pharmacopeia.
The Story of the South African Quaalude
South Africa is the last place on earth Quaaludes can still be found. Hamilton travels there to study the drug and finds a dark history of medical experimentation.
A Positive PCP Story
Hamilton travels across the USA meeting with addicts, dealers, and chemists to trace the history of PCP from its pharmaceutical origins to its escape onto the streets.
From the heavenly cloud forests of Oaxaca to a viral video of Miley Cyrus, Hamilton investigates the inconspicuous yet extraordinary psychedelic plant Salvia divinorum.
From the Aztec empire to the underground laboratory, Hamilton explores magic mushrooms with the help of shamans, clandestine growers, and ethnomycologists.
Hamilton embarks on an aquatic adventure to Reunion Island and Madagascar to investigate icthyoallyeinotoxism and a twisted history of hallucinogenic fish.
In our last episode, we meet with famed LSD chemist Casey Hardison in the Nevada desert and embark on a roadtrip to visit an unsung hero of psychedelic history - Darrell Lemaire.