Hamish Macbeth Hamish Macbeth
Based on the beloved mysteries by M.C. Beaton, the series follows Hamish Macbeth, an unambitious rural policeman. Hamish patrols the lovely Highland village of Lochdubh with his indispensable canine partner, Wee Jock.
Major Maclean stages a robbery to make a false insurance claim. Before Hamish can settle things quietly, Inspector Bruce instigates a major surveillance operation.
Hamish sets out to expose the hypocrisy of a bank manager. Hamish is having financial troubles, and Rory Campbell bails him out; in return, Hamish agrees to take part in Lochdubh's amateur production of West Side Story.
Mourning the death of his dog Wee Jock, Hamish angrily pursues two escaped convicts he believes ran over his dog. Concerned that Hamish may become violent, the citizens of Lochdubh unite to track him down.
On a mountain trek led by Colonel Don Maxwell, Hamish advises caution once the climbers have reached their goal, but Maxwell urges them on into a dangerous situation.