It centers on the most elaborate real-life heists that have taken place throughout history, such as the Wilcox train robbery in 1899 to Boston's Great Brink robbery in 1950.
The Baker Street Bank Burglary
Enterprising thieves tunnel underneath and up into the vault of a Lloyds Bank branch in London. When an amateur radio enthusiast intercepts their walkie-talkie chatter, they find themselves in a high-stakes cat-and-mouse game with Scotland Yard.
A mafia crew with insider knowledge attempts the most lucrative airline heist in history at JFK International Airport. Made famous by the film Goodfellas, its aftermath saw those associated with the crime disappearing--and dying.
A mob-connected heist crew the FBI described as "the best ever" takes down a Southern California bank in 1972, getting away with millions in cash allegedly linked to President Richard Nixon.
Surfers by day, cat burglars by night, this trio of thieves is in New York to steal the priceless jewels at the American Museum of Natural History. Their bold plan has them creeping along the museum ledge, 125 feet above the streets of Manhattan, willing to risk their lives to get away with millions.