Houdini's Last Secrets
George Hardeen, the great-nephew of Harry Houdini, travels the world to speak with experts of an era his great-uncle helped define. Enlisting a team of experts, George investigates the secrets behind Houdini's legendary illusions.
The Torture Escape
No one knows how Harry Houdini pulled off his death-defying escapes, but now, a team of experts investigate his water torture illusion to reveal the secrets of this mysterious feat. What they uncover suggests Houdini might have led a double life as a spy.
To Catch a Bullet
The bullet catch is one of the deadliest tricks in magic history and no one knows if Houdini pulled off the illusion, but now, a team of experts re-create the famed trick to uncover how Houdini could have pulled off the feat that killed many of his peers.
One of Houdini's greatest escapes might have been a deep-cover conspiracy to spy for the American government, and experts recreate his break from a Siberian prison transport to investigate the mysteries behind this incredible feat.
Houdini's mysterious sudden death might not have been an accident, and experts recreate his buried alive escape to reveal how this deadly feat was performed and if the great magician was killed by forces far more insidious.