Houses With History
One on the Cranberry Bog
Mike, Jen and Rich must decide if they are going to take on a 1735 Cape Cod with an "off-center” chimney and a stormy history or an 1830s Colonial home that is rumored to be the Old John Carver Inn.
One With the Pumpkin Floors
Mike, Jen, and Rich have to make a tough choice between two 1800s Greek Revival homes. The first property is covered with gingerbread charm and historical detail, while the second has a plain white exterior that hides tons of industrial-age character.
Mike, Jen and Rich consider two homes that could not be more different from one another. One is a Dutch Colonial loaded with detail and a hefty price tag, while the other is a 1800s Cape Cod that's full of potential but stripped to the studs.
Mike, Jen and Rich help a couple renovate their 1666 Federalist-style home that's riddled with 350-year-old structural problems. They transform the untouched 1750s attic into dual bathrooms and add delicate features to call out the home's original design.
Mike, Rich and Jen prepare for a big job as they consider two homes in different states of disrepair. One is a 1696 home that is literally leaning, and the other a 1800 Cape Cod with a solid exterior that covers up the start of an abandoned demolition.
When the owner of a 1707 center-chimney Cape Cod tells Mike he wants to sell, the team jumps to take it on. Learning that the property was originally owned by a blacksmith, they opt for an Americana design that highlights the work of past craftsmen.