Railways are a world-changing technology. In this course, you’ll explore the story and impact of railways, as you track evolving rail technology; learn how railways galvanized industry, commerce, and tourism; note the roles of railroads in colonial empires and major wars; learn where you can enjoy the best of rail travel today; examine railways’ impact on art; and learn about future rail systems.