Annalise Keating is a tough as nails Criminal Law Professor. In her class, “How to Get Away with Murder,” Annalise challenges her students to solve some of the most difficult criminal cases that her law firm takes on, and in the end, she selects a group of the smartest, most promising students to come work for her.
It's All Her Fault
Annalise takes on a new client, Max St. Vincent, an eccentric millionaire who is the key suspect in his wife's brutal murder. All the clues point to St. Vincent as the killer, but Annalise challenges her students to prove he's innocent--whether that's the truth or not. Meanwhile, Annalise deals with issues in her own home when her growing suspicions that Sam is somehow involved in Lila's disappearance start to affect their marriage. In flash forwards, we go back to the night of the murder and learn that Wes might be hiding a few secrets of his own.
Annalise helps a soccer mom get released from jail after she was arrested for a misdemeanor, but just as she's about to walk free, she's arrested again by the FBI in connection for felony murder. Annalise and her students are tasked with proving her innocence which will depend on the testimony from another suspect in the case.
Annalise and her students uncover a shocking truth while investigating the case of Marren Trudeau, founder and CEO of a major brokerage firm, who has recently been arrested for insider trading. Meanwhile, Wes discovers a cell phone hidden by Rebecca whose contents reveal an unsettling clue in the Lila Stangard murder case.
Annalise takes on a tough case defending a minor who fatally shoots his police officer father. Meanwhile, Annalise and Sam continue to argue over his relationship with Lila, and Wes and Rebecca begin to question Annalise's motives. In flash-forwards, we learn more about Laurel's relationship with Frank and why he was calling her the night of Sam's death.
A case gets personal for Annalise and the team when their client is a man from the projects who was sentenced to death by Asher's father several years ago. Meanwhile, Wes is still angry at Annalise for hiding information about Lila's case, so Annalise must convince him to get back in line. In flash-forwards, we find out exactly where Asher was on the night of the murder.