How We Got Here
Nazis Get Us to the Moon
Hitler has died and the Nazi regime is crumbling. In the chaos, rocket scientist Wernher Von Braun leads his colleagues on a daring escape out of Germany. If he doesn't make it, the race for outer space will turn out differently.
Morse Code Connects Us All
When Samuel Morse receives an urgent message from afar that his wife is about to die, he races back to be by her side. If he makes it to her sickbed in time, the speed-of-light communication we use today will never exist.
America has plunged into Civil War! If German immigrant Adolphus Busch dies in a deadly standoff, one of the most American products of all time will never exist. The story of Adolphus Busch and the power of beer is the unlikely story of How We Got Here.