Human
Around 300,000 years ago, Homo sapiens emerged in Africa, one of at least seven human species alive at the time. Now, fossil evidence, DNA sequencing, and other tools are shedding new light on the surprising journey that made us who we are today. From NOVA.
For 400,000 years, Neanderthals thrived across frigid, Ice Age Europe. What happened when Homo sapiens arrived, and how did these encounters change our species--including our DNA--in ways still with us today? From NOVA.