I am the Engine
No problem is too big that it cannot be solved through human ingenuity. Meet inventors and visionaries around the world who are overcoming personal adversity to become catalysts of social change.
Waves for Change
Discover the story of Waves for Change, the South African social enterprise using surf therapy to help break the wave of violence that shapes township life.
Recycling Hustlers is a social program in South Africa that reduces waste while increasing safety and employment opportunities for people by turning garbage into recyclables.
In India the social media platform and mobile app Robin Hood Army collects food from people who have too much and delivers it for free to people in need.
A group of rural farmers near an active volcano in Bali created a company that turns bamboo stalks into bicycles in order to benefit the local community.
Through organised trips with sighted guides, Traveleyes is helping blind people discover places that were once off limits. Traveleyes pairs sighted and blind travellers to share an adventure together.