Imaginary Cat
Hyun Jong Hyun (Yoo Seung Ho), an aspiring webtoon writer struggling with rejection, encounters Bok Gil (Han Ye Ri), an overweight stray cat, on a rainy day. Taking her home, Jong Hyun gradually forms an unexpected bond with the feline, who becomes his companion and source of comfort. To support Bok Gil, he takes a part-time job at Naeil Bookstore while continuing to pursue his writing career. Oh Na Woo (Jo Hye Jung), a photography student working at a café, becomes intrigued by Jong Hyun and Bok Gil's unique relationship. As they slowly open up to each other, Jong Hyun and Bok Gil find warmth and understanding in their unlikely friendship. This is a 2015 South Korean drama series based on the webcomic "Sangsanggoyangi" and directed by Lee Hyun Joo.