Inner Worlds Outer Worlds
The Spiral
Every scientist who looks deeply into the universe, and every mystic who looks deeply within the self, eventually comes face to face with the same thing: The Primordial Spiral.
The spiral has often been represented by the snake, the downward current, while the bird or blooming lotus flower has represented the upward current or transcendence.