An intelligence officer, whose infiltration into the Jewish community could have been used to commit two terrorist attacks in his country, looks for justice before he and his family get killed.
The Mission
A young intelligence officer must leave his past behind to infiltrate Argentina’s Jewish community, and report on the Andinia Plan. Soon, he will discover he is diving into waters that are deeper than what they seem.
Time is of the essence, and even though Yosi is making great progress, he still can’t get any specific information on the Andinia Plan. Claudia demands results, and Yosi comes up with a bold idea that could make him a hero.
While he deals with Jonás’ kidnapping, in the past Yosi consolidates his relationship with Dafne, who is the key to getting closer to the mysterious Saúl. His father-in-law offers him a job that will send him on a dangerous trip.
Yosi learns the rules of this new world he’s trapped in the hard way. It's a mined field of evidence and characters with hidden agendas. After passing the initiation test, Yosi gets a new job outside the law. When he thinks things will get easier, that’s when they get worse.
Fighting between life and death, Yosi goes to Saúl, who agrees to help him repay him a debt he owed on the first trip they made together. In that trip, Yosi makes some surprising discoveries about his father-in-law’s business, and a dramatic event drives them closer.
After Jonás' rescue, Yosi puts some distance between him and his pursuers. Meanwhile, in the past, he gets too close to some Menajem family members, the demanding Saúl, and the unstable Dafne. A word mentioned without thought can put Yosi’s plan of becoming a well-known member of the Jewish community in danger.