Islands
Islands of all sizes around the world are often considered comparable to a natural laboratory where evolution can be seen in action.
Sanctuary: Becoming Flightless in Absence of Predators
Birds have more freedom to come and go from islands than most, often using them as remote fortresses where they can safely raise their young, but some find islands so rewarding that they stay. Without predators, some change their lifestyles and even give up the power of flight.
Take-Over - Evolving Fast To Fill Niches
All of life is driven by the race to be the best at doing what it does, it fuels evolution. But when animals find themselves on islands they pick up the pace, racing to be the best at exploiting new niches, leading to some weird and wonderful designs.