In these 12 vividly illustrated lessons, biologist and bird expert Professor Bruce E. Fleury takes you on a journey through the amazing world of birds—their evolution, their lives in the wild, and the science that underlies their behaviors. Whether you’re an experienced birder or a newcomer to the bird world, you’ll gain a deeper appreciation for the beauty and diversity of our feathered friends.