iZombie iZombie
In the series premiere, a medical resident turned zombie works in the coroner's office. With each brain she eats, she inherits the corpse's memories, helping her solve crimes.
When a well-known painter is murdered, Liv, Ravi and Clive work together to solve the mysterious death. After eating his brain, Liv not only picks up his visions, but she finds herself consumed with passion and can't resist trying to seduce Major. Meanwhile, Blaine makes a surprise visit to the morgue. Recurring guest star Aly Michalka appears as Peyton. Judy Reyes (Scrubs) guest stars as Lola, the artist's wife.
As Liv and Detective Babineaux investigate a hit and run case, they discover the victim was a sociopathic hit man responsible for the murder of a tech entrepreneur, a case that Peyton (recurring guest star Aly Michalka) is prosecuting. Liv and Ravi dig deeper into a supposed zombie sighting that was posted online, which leads Liv to make a surprising discovery about someone from her past. Major moves on with his life and Peyton is shocked by Liv's reaction.
When Clive identifies a John Doe in the morgue as one of his former criminal contacts from his days on the vice squad, Liv is surprised that Clive is so quick to refuse her help in solving the murder. Liv and Ravi investigate on their own which puts them in a precarious situation. Liv's problems continue to mount when Major begins searching for a roommate and Liv believes he's considering a cute co-ed.
Liv reluctantly eats the brains of her recently murdered sorority sister Holly (guest star Tasya Teles – Rogue) to help gain insight into her murder. This case takes Liv and Clive into Holly's world of extreme sporting where they meet professional snowboarder Carson McComb (guest star Ryan Hansen – Veronica Mars), a murder suspect who appears to be hiding a secret. Meanwhile, Liv has a strange connection with one of the other murder suspects and Major voices his concern to Clive over a young boy's disappearance.
Liv, Clive and Ravi work together to investigate the murder of a computer hacker. After consuming the victim's brain, Liv inherits intense agoraphobia along with big computer-gaming skills. This delights Ravi, who urges her to play and offers to help her from inside the game, as they continue to search for the killer. Meanwhile, Blaine becomes acquainted with someone close to Liv.