Jack Taylor Jack Taylor
Self-destructive, pigheaded, and over-fond of the bottle, Jack Taylor (Iain Glen, Game of Thrones) is an ex-cop trying to earn a living as a private detective in Galway.
The Guards
After a series of apparent suicides that have left four young women dead, a worried mother hires Taylor to find her missing 18-year-old daughter. But something about his new client makes the detective uneasy. While getting to the bottom of the earlier deaths, he discovers that the mother may have an ulterior motive for her search.
Determined to restore law and order, a group of local vigilantes known as the Pikemen is meting out its own brand of rough justice on the streets of Galway. Taylor comes face-to-face with the group during one of his investigations but soon ends up on the wrong side of the law himself.
Taylor is hired to look into past abuses at the infamous Magdalen laundries, the city’s home for “wayward girls.” The daughter of a former inmate wants him to track down a woman called “Lucifer,” a particularly brutal nun who worked there. In the wake of two execution-style murders, Taylor realizes he’s not alone in searching for Lucifer.
Riddled with guilt after a personal tragedy, Jack leaves Galway for Dublin. There he meets Rosie, a young girl who witnessed her mother's murder, but has suppressed the memory. While also dealing with a travellers' feud, Jack must help Rosie to recall the events of her mother's death before the killer strikes again.