King & Conqueror
King & Conqueror is the story of a clash which stretch back decades and extend out through a pair of interconnected family dynasties, struggling for power across two countries and a raging sea.
Invitation
On the eve of Edward the Confessor's coronation, Harold of Wessex saves the life of William of Normandy. A friendship is formed--one that will change the course of history forever.
The Sins of the Father
The Godwins are exiled and flee, but Edith is captured. Harold must risk death to save his wife or his children. William and Matilda are on the run, with their newborn son, and seek refuge.
After Harold fails to rescue Edith, he allies Wessex with Mercia and Northumbria. Tensions rise between William and Henry. Harold persuades his father to name him Earl of Wessex over Sweyn.
The Earls seize control of England, rescuing Edith and weakening King Edward. Lady Emma offers Norway's King Hardrada the throne, and Edward kills her, naming William his successor.
Tensions rise between Harold and William when Edward names William heir. Meanwhile, Sweyn is killed, tragedy befalls Tostig, and King Edward falls gravely ill.
Following the King's death, loyalties are tested as Harold races to secure the crown. He makes a shrewd political move, but will his decision protect his family, or curse it?